-=- TEHNICI DE ÎNVĂLUIRE PENTRU TRECEREA LEGII AUTONOMIEI ȚINUTULUI, AȘA ZIS, SECUIESC-=-

 TACTICI JOSNICE, MANIPULATORII ȘI EXTREM DE TOXICE PENTRU ȚARĂ...

Nr.1. Camera Deputaților trece tacit legea autonomiei așa zisului ținut secuiesc. Sar în aer netul, presa, politica! Clocotește lumea! Senatul respinge autonomia, oamenii răsuflă usurați: ia uite mă ce voiau ăștia, fix acum în pandemie! 

Nr.2. Senatul adoptă tacit (iar mai înainte comisia juridică condusă de Serban Nicolae PSD dă aviz POZITIV), codul administrativ în varianta exclusivă a UDMR, prin care limba maghiară devine obligatorie în Prefecturi si Politie, pe o zonă extinsă din Transilvania; oamenii tot se revoltă, dar nu chiar asa ca la autonomia ”ținutului secuiesc”. 

Astăzi, 06.05.2020, această variantă a codului administrativ elaborată doar de UDMR e posibil să fie respinsă de Camera Deputaților, căci au fost reacții si pe acest subiect. 

DAR... Nr.3. Tot astazi, ajunge în Parlament și acel Cod Administrativ elaborat de PSD si UDMR în 2018, care a fost respins de CCR în urma sesizărilor făcute de Presedintele României si de 52 de parlamentari din opoziție, în urma protestelor noastre. 

Un an mai târziu, Guvernul Dăncilă, pentru a obține pe ultima sută de metri sprijinul UDMR, dă o Ordonanță de Urgență prin care se adoptă ACELAȘI Cod Administrativ, cu extrem de mici, neesențiale modificări, păstrându-se caracterul de a doua limbă oficială în stat a limbii maghiare, oferit de acest Cod. 

Chiar dacă Codul a fost dat prin Ordonanță de Urgență, el trebuie să treacă prin Parlament pentru a fi pe deplin implementat. 
Pentru asta, în februarie 2020, CCR a declarat că prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului Dăncilă privind Codul Administrativ sunt constituționale. 
Deci Codul reintră puternic în joc, odată cu Ordonanța acoperită de decizia favorabilă a CCR. 
În acest timp, majoritatea în Parlament pe acest subiect, este deținută de PSD plus UDMR si aliații declarați sau de conjunctură din opoziție (să nu uităm borcanul cu miere al pensiilor speciale, la care si PNL visează). 
Tocmai de aceea, (desi au fost voci care spuneau că e prea devreme, dar uite ca imediat după, a venit ”pandemia” cu restricțiile), pe 1 martie am organizat manifestația de la Cotroceni prin care am cerut Presedintelui României să NU promulge legea Codului Administrativ în cazul în care Ordonanța de Urgentă pe Cod a Guvernului Dăncilă va trece cu succes prin Parlament. 

I-am cerut de fapt Președintelui să-si mențină poziția din 2018, când a contestat la CCR Codul Administrativ, pe aceleasi subiecte contestate de noi privitoare la utilizarea limbii maghiare în administarția centrală si în cea locală, acolo unde pragul de 20% pondere minorități naționale NU este îndeplinit. 

În condițiile în care Președintele României a avut zilele trecute poziții ferme atât în ceea ce privește legea Autonomiei ”ținutului secuiesc” cât si în privința Codului Administrativ în varianta exclusivă a UDMR, ambele trecute cu succes mai mult sau mai puțin tacit de Camera Deputaților, respectiv Senat, îi resolicităm să-și exercite puterea politică pentru ca binecunoscutul Cod Administrativ din 2018 PSD-UDMR, coafat de Guvernul Dăncilă prin Ordonanță de Urgență, să fie respins de Parlament, iar în cazul în care prin absurd sau printr-o nefericită întâmplare ”tacită” va trece de Parlament, să nu-l promulge. 

Codul PSD-UDMR este în esență precum Codul UDMR aprobat de Senat.
 (AUTOR Mihai Marin Târnoveanu)

Comentarii