-=- REPLICA ZILEI...-=-

    - ROMÂNI, NU VĂ MAI LĂSAȚI UMILIȚI! -
Discuție c-un STRĂIN:
”-Tu, de unde ești? 
-Sunt româncă. 
-Mda! Nomazi, hoți, criminali, femei ușoare... 
-Mă scuzi...tu ești cumva nomad, hoț, criminal... sau mergi la femei...? 
-Cine, eu...eu? Nu! De ce mă-ntrebi?”
Te-ntreb, STRĂINE, pentru că: 

*Dacă ți-ar fi plăcut sportul, m-ai fi identificat cu Nadia Comăneci, Gică Hagi, Simona Halep... 
* Dacă ai fi cochetat cu arta muzicii, m-ai fi recunoscut într-un Ciprian Porumbescu sau un George Enescu ...  
*Daca ai fi știut ce-nseamna filozof, m-ai fi-ntrebat de Eliade sau Cioran... 
* Daca ai fi fost pasionat de sculptură, vorbeam de Braâncuși și nu doar despre el. 
* Daca știința te-ar fi facut curios, ai fi auzit de Paulescu și Aslan, de Babeș sau Poenaru. 
* Daca ai ști că românul Vlaicu ți-a dat brânci să zbori, sau Coanda, tot român, ti-a pus reacția pe avion, ai fi surprins, așa-așa-i?  
*Dacă ai fi fost turist în România, am fi vorbit de Marea Neagră, Munții Carpați, Delta Dunării, Mănăstiri străvechi. 
Despre Castelul Dracula, lacuri și cascade, Monumente Istorice si Arhitecturi, Palatul Culturii sau Castelul Peleș. 
Istorie, tradiții, porturi si obiceiuri. 
Am fi împărtășit toate frumusețile și minunățiile României. 
*Dacă ai fi fost mai interesat de Țara mea, ai fi aflat că avem cel mai vechi scris din lume la Tărtăria, c-am avut mari Voievozi și uriași Regi străvechi, iar pe scenele lumii întregi au urcat români, mari oameni de cultură, teatru si film. 
Scriitori, poeți, actori .... 
Ai fi fost surprins să afli câte patrimonii UNESCO deține Țara mea și câte locuri pitoresti ți-ar fi tăiat răsuflarea. 
Dar tu, dragă STRĂINE, tu, nu știi nimic din toate astea și... 
NU EȘTI NIMIC DIN TOATE ASTEA. 
Nu știi nimic adevărat despre România mea. 
Nu știi că suntem mai vechi decât toate popoarele Europei. 
Nu știi nimic de pământul ISTORIEI mele.
Nu știi nimic de oamenii lui. 
Esti doar un ignorant. Atât! 
Și, probabil, îți place să vezi doar ceea ce ești chiar tu!...În suflet!”  
******************************************************
Dragi români, așa să le răspundeți tuturor celor care încă își mai permit să vă judece Țara și Neamul românesc!... 
Obligați-i inteligent la muțenie. 
Aceste vorbe sunt doar un sfat! 
Preventiv.... că vin vremuri grele!

                                                      - POVESTE DIN STELE -                                                     
                                                          

Comentarii