-=- POEZIA ZILEI....-=- (poet, ION BRAD)

- În pietre, nemuritori, suntem noi, numai noi -
                                                           

O treaptă de pământ, o treaptă de piatră
Şi-am ajuns la pirosfera veacurilor, la Muma-Vatră
Ea ne-a ocrotit sufletul la sân

În leagănul câmpiei doinit de ape,
Sub streaşina muntelui cu creştet stăpân,
De singurătatea lui Zamolxe aproape.
Încă de mici am râs de moarte, am tras în nori cu săgeţi,
Potolind setea dușmanilor cu sânge şi otravă.
După agerimea fierului ne-au spus daco-geţi,
După strălucirea aurului ne-au adulmecat ca o fiară bolnavă.
Loviţi, am izbit totdeauna în piept,
Coborând din stâncă fulgerul drept.
De teamă să nu înviem,
Ne-au risipit cetăţile, ne-au ucis altarele,
Toate frumuseţile, ca-ntr-un blestem,
Ni le-au schilodit. Şi-am rămas doar cu Soarele.
Din el ne-am croit poteci în pădure, în munte,
Am podidit cu lacrimi şi spice câmpia,
Langă vetre mărunte,
Am logodit Timpul cu Statornicia.
Dacă te uiţi bine,apoi

În pietre,nemuritori, suntem noi, numai noi".
(Ion Brad)

Comentarii