-=- POEZIA ZILEI, autor IOAN FILIP -=-


Atât de rar mă-ntorc acasă
În satul meu, în satul drag,
Pe Tata nu-l mai văd în poartă
Și Mama nu mai iese-n prag.


În poartă-atarnă o crenguță,
E semn ca-acasă nimeni nu-i,
Deschid, mie inima micuță
Și intru... în ograda cui?

E casa noastră părintească,
O casă fără de stăpân,
Părinții au plecat departe...
Și niciodată nu mai vin.

Doar nucul care-i pus de Tata
Și-al nostru câine gospodar
Mă-ntâmpină și parcă-ntreabă:
"De ce te-ntorci atat de rar?”

Mă uit la casa coșcovită,
La pomii care s-au uscat,
La bietul câine, care plânge,
Că apă nimeni nu i-a dat.

În casă lucrurile toate
Mai stau așa precum au fost
Cu praful vremii poleite,
Nu-i Mama...ca le-ar da de rost.

Când dau să ies bătrânul câine,
Cuminte și-nțelegător,
Îmi linge mâna, parca-ar-zice:
"Nu mă lăsa singur să mor!..."

Cu inimi arse de suspin
Ne despărțim mânați de soartă
Iar când ne-ntoarcem ne dorim
Să nu găsim crenguța-n poartă...
.
Autor: Ioan Filip

Comentarii