-- CU DRAG, VESTICILOR EUROPENI...--


     CU DRAG, VESTICILOR EUROPENI...
”Spuneti vesticilor, care vă râd în nas, că noi, românii, nu am creat catedrale din piatră încă de acum 1000 de ani, ori universități, ori palate impunătoare, că nu am reușit asta, pentru că am stat sute de ani cu o mână pe plug și una pe sabie, fiind nevoiți permanent sa reclădim ce alții distrugeau (perși,romani,unguri,turci,tătari etc). Vestul a reusit să facă cele de mai sus, numai pentru că, în est, noi am stat pavăză în calea năvălirilor și pentru că, mai ales pe aici s-au napustit mai toate semințiile migratoare către Europa. Cu flancul estic apărat, desigur că vestul a reușit să creeze cultura si civilizația pe care acum ni le flutură pe sub nas. Din punctul meu de vedere, orice biserică micuță, din lemn de prin Maramureș, înseamnă infinit mai mult decat Westminsterul britanicilor, pentru că, în construcția ei stau sudoarea, sângele și efortul unui Neam Statornic.” 
-- Valentin Roman --




Comentarii