-- ADEVĂRUL ASCUNS DE ACADEMIA ROMÂNĂ: RELIGIA STRĂVECHE A ROMÂNILOR.-- Partea a II-a - va urma--



*ADEVĂRUL ASCUNS DE ACADEMIA ROMÂNĂ: RELIGIA STRĂVECHE A ROMÂNILOR. ZEUL SUPREM AL POPOARELOR DIN ZONA CARPATO-DANUBIANĂ ŞI BALCANICĂ A FOST RO SAU RA, IAR ZEIŢA ESTE GEEA, CARE FORMAU FAMILIA DIVINĂ


                                                               2.

               În tăbliţele de la Sinaia se fac deseori referiri la zeul Ro sau Ra precum şi la zeiţa Geea. 
      De asemenea, se fac referiri şi la crucea zeilor şi la alţi zei precum Apolo, Zamolsxis, 

Mitra, Zabelo, Ion al Geei, cele Trei Gee ale macedonenilor, Zeiţa păcii precum şi o mulţime 

de Ioni care intrau în fiecare an de vii în foc pentru a ajunge la Tatăl Ceresc, la Ro.


Fig.4. Placa 17 care se referă la aducerea capului lui Ion al Geei la Sarmisegetuza.
      Semnificativă pentru religia geto-dacilor şi comportamnetul populaţiei este tăbliţa 17, 
conform notaţiei din cartea lui Romalo, al cărei text transcris cu ajutorul alfabetului latin şi 
tradus este dat mai jos:
În coloana din stânga avem următorul conţinut:
SERATA MOOM GEA MOS OE TEREIO OP AH SYO DIE NOEO SUMHUM PATRYDO 
MOE  ZIOM KE SOA ESO SO DICEO HAPO, PEZE CEMUYA EM SONO EITO KOPOLO 
MIBO XO GEI MAINHU OY ZIM LO MITRO XE MOLO FAMI HO MUIGO MEROE.
În traducere se poate obţine următorul text:
Înfăşată mamă Geea moş (părinte) al Terei de pe malul sfânt  către o nouă, cu 
mâhnire, patrie niciodată văzută (spre) care a mers cu  vorbitorul cap greutatea 
căruia a fost de opt preoţi cu mândra fermecătoarea Geea dus pe jos la a lui Mitra 
sfânta doamnă (femeie) cu catâri mulţi (numeroşi).
În coloana din dreapta avem următorul conţinut

KAPO SEO EM AUGU A IMA ION OE GE MESO NOSETYE OE NIOS OH ABETE LO 
FIEO ZEN RECIAM  SO ON XA SENTOE HILIOA NIMY GeRON MANEO GO
MATARO A CEM DU SIEOM MOBI GATO NOSUM SE  SEUA TIU  BO ZAMOLSXIU

Prin treducere rezultă următorul text:
Capul său cel cunoscut cu numele (de) Ion al Geei au mers ducându-l de la ai noştri 
brazi, care erau (la) frumoasele râuri (ape) de pe Fermecatul Sfântul Munte, numele 
căruia (a fost) schimbat (faţă de) a sa origine (textual: de la mama sa), după ce 
sfântul vorbitorul leopard a dus cu el, la a lui locuinţă,  pe Zamolsxis.

În partea de sus a coloanei din mijloc avem:
TRAM SIE ON AH HMA SARMYGETUZO KBOI GEOI
Minunăţii vizibile pe malul înaltei Sarmigetuza podoaba (floarea) pământenilor.
Sub imagini: K.D.Z. IIIIII .A.D.M.D.
O posibilă exprimare a numărului de ani (600) de la Zamolsxis.
Mijloc josURYNO FETIU GeO KRISA. NOE PEO NIBE MOAM DO SYE DIEO TOM SARO DACEO.
În traducere: Din suflet au făcut oamenii cruce. Noi cântece spre cer au înălţat către sfinţii zei în acea ţară a dacilor.

          Din conţinutul din partea stângă al tăbliţei pare să rezulte nu numai ducerea capului 
lui Ion al Geei de pe Muntele Sfânt la Sarmisegetuza, ci şi a mumiei Geei. In tăbliţele de la 
Sinaia sunt reprezentate deseori imagini ale unor temple care par să conţină mumii 
îmbălsămate menţinute în picioare. 
Deosebit de interesantă este referirea la Mitra ca despre o zeiţă. 
Această situaţie ar fi în concordanţă şi cu afirmaţia lui Herodot conform căreia Mitra a 
reprezentat le sciţi zeiţa vânătorii, la fel ca la iranieni şi greci cunoscută, însă, sub alte denumiri. 
În figura 5 este prezentată o imagine a lui Mitra care seamănă mai mult cu imaginea unei 
femei decât a unui bărbat, astfel că există destule motive de a afirma ca Mitra a fost o zeiţă 
şi nu zeu, şi a fost venerată şi de către geto-daci.
Fig.5. Mitra, zeu sau zeiţă?
                                   -- VA URMA -- 

Comentarii