-- SERIAL-- Bazele Şcolii Zamolxiene -- partea a IX-a -- (va urma)

                                                     * SCOALA ZAMOLXIANĂ *
                                                         (Pe Urmele Străbunilor)

Şcoala fondată de Zamolxe avea la bază multe elemente din şcolile spirituale ale vremii (cunoscute sub numele de şcoli ale misterelor).



  1. Disciplina: ascultare, studiu, hărnicie, cumpătare, perseverenţă.
  2. Cultivarea virtuţilor: iubire, voinţă, curaj, răbdare, modestie.
  3. Obiectivele: pacea, dreptatea, adevărul, unitatea, progresul.
  4. Autocunoaştere: personalitate şi individualitate; intenţieimagine- emoţie;             gând-cuvânt-faptă; suflet-minte-trup.
  5. Eliberările: detaşare, concentrare, imaginaţie, armonie, frumuseţe.
  6. Autodezvoltarea: mărirea câmpului vital, creşterea gradului de conştienţă, extinderea simţurilor.
  7. Cauzalitate: Rezonanţă – Convergenţă – Sincronicitate – Ciclicitate – Corespondenţă – Unicitate.
  8. Evoluţia spaţio-temporalăordine-măsură-control, înţelepciune, creaţie.

7. *  CAUZALITATEA *(urmare)

 a) Rezonanţă – b) Convergenţă – c) Sincronicitate – d) Ciclicitate – e) Corespondenţă – f) Unicitate.

d) * Ciclicitatea *


 Toate fenomenele dinamice ale Universului respectă Legea Ciclicităţii. Fie că este vorba de atomi, celule sau organisme mai complexe, fie că vorbim de planete, sisteme stelare sau galactice, totul se desfăşoară ciclic.

Școala zamolxiană, socotea ciclurile ca fiind formate din patru părţi: punctul de minim, punctul de maxim, punctul de mijloc din urcare şi punctul de mijloc din coborâre.

Cele mai studiate şi folosite cicluri erau: ciclurile zilei (dimineaţă-amiază-seară-noapte), ciclurile lunii (luna nouă – primul pătrar – lună plină – al doilea pătrar), ciclurile soarelui (primăvară – vară – toamnă – iarnă). Fiecare dintre anotimpuri era împărţit în alte patru părţi, de aproximativ 22,8 zile (91,25 zile:4). Aceasta corespunde cu bioritmul fizic. Cu cât ciclurile erau mai mari, cu atât energiile subtile aferente lor erau mai puternice.
Nu erau preocupaţi doar de ciclurile externe, ci şi de cele interne. Majoritatea înţelepţilor din antichitate au înţeles că atât emoţiile cât şi gândurile au o anumită dinamică ciclică. Ba mai mult, au observat că anumite gânduri, sentimente sau alte energii psihice se acutizează (sau slăbesc) în raport cu ciclurile anumitor planete sau astre, şi astfel, în timp, s-a format complexa ştiinţă a astrologiei.
20160922004795
                                         


                             e) * Corespondenţa *

      Legea Corespondenţei este una dintre cele mai complexe legi universale, fiind cea care determină ordinea şi măsura în întregul Univers.
Este celebră afirmaţia lui Hermes Trismegistus: 
„Ceea ce este Sus, este ca şi ceea ce este Jos, iar ceea ce este Jos, este ca şi ceea ce este Sus, pentru a împlini miracolele lui Unul”. Cunoscând ceea ce este “jos” se poate deci afla ceea ce este “sus”.
Toate marile principii (legi universale) se regăsesc pe diferitele planuri ale Universului, astfel că, deşi există mai multe corespondenţe, legile sunt aceleaşi. Se poate explora ceea ce este sus plecând de la ceea ce este jos, iar explorând ceea ce este în exterior se poate ajunge în interior. Şi invers.
    Sunt trei mari planuri (planul fizic, mental şi spiritual), iar între ele există o legătură puternică, determinată de însăşi legile universale. Studiind legile planului fizic, se pot deduce legile planului mental, iar apoi pe cele ale planului spiritual.
    Învăţătorii zamolxieni foloseau această lege universală îndeosebi pentru trezirea focului interior. Focul interior era considerat cel mai preţios element, deoarece el dinamizează, transformă, întăreşte şi purifică toate celelalte elemente. Având planul fizic drept exemplu, învăţătorii zamolxieni înţelegeau că, pentru a trezi focul interior, aveau să “fricţioneze” elementul subtil pământ din mintea şi sufletul omului.
Respectau însă legile din planul material. Nu supuneau frecării piatra cu metalul, nici metalul cu lemnul şi nici piatra cu lemnul. Întotdeauna aveau în vedere faptul că focul se stârneşte doar la interacţiunea lemn-lemn, metal-metal şi piatră-piatră.
Erau însă extrem de atenţi la felul cum trezesc focul interior şi, mai ales, cărui scop este folosit. Trezirea focului interior poate însemna atât declanşarea unor puternice aspiraţii către evoluţie, dar şi declanşarea unor pasiuni uriaşe pentru putere şi dominare.
În general, ideea de bază era următoare: dacă ceva se poate schimba în minte, atunci se poate schimba şi în materie. 
Aşadar, cine stăpânea arta controlului propriei minţi, avea să stăpânească şi propria sa realitate, iar în timp, învăţa să stăpânească şi arta creşterii sau descreşterii lucrurilor.
                                              (VA URMA)
zvastica-dacilor-medium

Comentarii

  1. ma intereseaza sursa informatiei ...pt ca in mod clar cu dovezi istorice verificabile Zalmoxe a trait cu mult inaintea lui Pitagora , cel putin cu 100 de ani , si facand afirmatia ca intai aceste legi se regasesc in scoala pitagoreica si ulterior in cea zalmoxiana ...este cel putin o aberatie ca sa ma exprim decent ...pitagora a invatat de la zalmoxe , nu invers ...mai este aberatia greceasca precum ca zalmoxe ar fi fost sclavul lui pitagora ...tampenie mai mare nici case putea pt ca la razboiul lui Darius cu getii in 513 bc/i.e.n. geto-dacii erau deja zalmoxieni ...deci nu avea cum zalmoxe nici sa fie sclavul lui pitagora nici sa fi trait in timpul lui, sau nici dupa el ...pitagoraa a murit in 495 bc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi cer iertare și-mi pare rău pentru greșeala strecurată...De obicei sunt foarte vigilentă atunci când preiau o postare....Aceasta scriitură este luată de pe site-ul ”Pe Urmele Străbunilor”, care, în general, are postări bine documentate și corecte....
      Am eliminat acum complet acea informație despre școala pitagoreică...Pitagora a trăit cu cel puțin câteva sute de ani DUPĂ Zalmoxe ...MULȚUMESC FRUMOS pentru atenționare...:)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu