-- SERIAL-- Bazele Şcolii Zamolxiene -- partea a VI-a --

                                                      * SCOALA ZAMOLXIANĂ *
                                                         (Pe Urmele Străbunilor)

Şcoala fondată de Zamolxe avea la bază multe elemente din şcolile spirituale ale vremii (cunoscute sub numele de şcoli ale misterelor).


  1. Disciplina: ascultare, studiu, hărnicie, cumpătare, perseverenţă.
  2. Cultivarea virtuţilor: iubire, voinţă, curaj, răbdare, modestie.
  3. Obiectivele: pacea, dreptatea, adevărul, unitatea, progresul.
  4. Autocunoaştere: personalitate şi individualitate; intenţieimagine- emoţie;             gând-cuvânt-faptă; suflet-minte-trup.
  5. Eliberările: detaşare, concentrare, imaginaţie, armonie, frumuseţe.
  6. Autodezvoltarea: mărirea câmpului vital, creşterea gradului de conştienţă, extinderea simţurilor.
  7. Cauzalitate: Rezonanţă – Convergenţă – Sincronicitate – Ciclicitate – Corespondenţă – Unicitate.
  8. Evoluţia spaţio-temporalăordine-măsură-control, înţelepciune, creaţie.

6. * AUTODEZVOLTAREA *

    O primă mărire a câmpului vital avea loc odată cu eliminarea alimentaţiei denaturate, deci prin „limpezirea” sângelui şi a limfei. 

Următoarea etapă consta în accesarea elementelor, precum şi a energiilor specifice.

Elementul PĂMÂNT *

Elementul „pământ” era format din 4 tipuri : Ţărână (lut, nisip, clisă etc.),  Piatră (de la roci la cristale), Metal (de la fier la aur), Lemn (tot regnul vegetal)
Prin intermediul energiilor celor patru tipuri se puteau obţine opt capacităţi (puteri):
  1. Forţa – se putea obţine atât mărirea forţei fizice, cât şi puterea, tăria interioară (psihică) de a întreprinde diverse acţiuni.
  2. Rezistenţa – în faţa obstacolelor diverse, în faţa bolilor, precum şi rezistenţa în timp a corpului fizic.
  3. Stabilitatea – aducea statornicie în minte şi suflet.
  4. Echilibrul – pe întreg ansamblul corp-minte-suflet.
  5. Coeziunea – capacitatea de a face legături între cele slabe şi cele tari, între cele mici şi cele mari, între cele uşoare şi cele grele etc.
  6. Creşterea – în special arborii ofereau energiile de creştere.
  7. Hrănirea – nu era vorba doar de hrana materială propriu-zisă ci şi de hrana subtilă (eterică) a elementului pământ (ceea ce discipolii numeau spuma de munte sau stropii de miere ai pământului).
  8. Abundenţa – bogăţia, diversitatea.
În primul an discipolii erau iniţiaţi în aspectele grosiere ale elementului pământ (se accesau puterile, dar nu pentru cele patru tipuri). În al doilea grad (care dura doi ani) se aveau în vedere puterile corespunzătoare pentru toate cele patru tipuri. Aşadar, discipolii erau iniţiaţi în 32 puteri, corespunzătoare celor patru tipuri (8×4).

 Elementul APĂ *

Elementul Apă cuprinde şase tipuri: Apa stătătoare (lacuri, mări, oceane), Ploaia, Apa curgătoare (izvoare, râuri, fluvii), Apa freatică (pânzele subterane), Apa vaporizată (nori, rouă, umiditate), Seva regnului vegetal.
Prin intermediul energiilor celor şase tipuri de „apă” se puteau obţine 12 capacităţi (puteri):
  1. de purificare – pe planul fizic erau purificate toate fluidele, iar pe planul emoţional şi mental se eliminau emoţiile negative aferente, respectiv construcţiile mentale rupte de realitate.
  2. de dispersare – cu efect puternic asupra corpului emoţional. Erau emoţii şi stări (suferinţe) care nu puteau fi eliminate (existau lecţii de învăţat sau datorii de plătit), dar care erau scoase din prim plan,adică nu disturbau puternic conştienţa celui în cauză (se realiza o alinare a lor).
  3. de limpezire – îndeosebi pentru limpezimea minţii şi a sufletului.
  4. de unire – aceste puteri se obţineau la unirea a două izvoare, pârâuri sau râuri. Această putere acţiona atât asupra familiei cât şi asupra comunităţilor.
  5. de dinamizare – capacitatea de a mobiliza, de a urni, de a dinamiza, atât interiorul cât şi grupurile.
  6. de construire – era în strânsă legătură cu puterea de dinamizare; se aveau în vedere proiectele diverse ale comunităţii respective (construcţii de apărare, aducţiuni de apă, canalizare, îndiguiri etc.).
  7. de eliberare – pe partea emoţională erau eliminate anumite temeri (cele fără fundament real).
  8. de echilibrare – pentru întregul trup-minte-suflet.
  9. de vindecare – pe partea fizică se puteau elimina fluidele rele (surplus de sânge, saliva „rea”, prurit etc).
  10. de liniştire – pentru planul emoţional şi mintal.
  11. de mângâiere – îndeosebi asupra celor care şi-au pierdut persoanele dragi, asupra celor care au suferit răni severe, sau asupra celor neajutoraţi.
  12. de hrănire – fluidul eteric al apei era extrem de hrănitor pentru corpurile energetice, atât pentru ei cât şi pentru ceilalţi. În ultimul caz, doar învăţătorii şi discipolii avansaţi puteau hrăni mulţimile cu fluidul apei.
Aşadar, prin intermediul elementului „apă” se puteau accesa 72 (6 x 12) capacităţi (puteri).
(PE URMELE STRĂBUNILOR)
- VA URMA-

Comentarii